کفش مناسب

کفش مناسب


5/5 - (3 امتیاز)

ویژگی های یک کفش مناسب چیست؟ اکثر افراد از اهمیت انتخاب کفش و نقش موثر آن در سلامتی پاها اطلاعی ندارند، اما آیا می دانید در صورت پوشیدن کفش تنگ و نامناسب ممکن چه مشکلاتی برای پا ایجاد شود!

از اهمیت داشتن کفش مناسب همین قدر بگوییم که در صورت سلامتی پاها شما در تمامی اندام های خود احساس سلامت می کنید و بلعکس در صورت آسیب دیدگی پا، سایر اندام های بدن نیز تحت تاثیر قرار می گیرند.

به همین جهت است که همواره توصیه می شود تا به سراغ کفش های استاندارد و مناسب بروید. در این مطلب از کلینیک ارتوپدی فراز قصد داریم تا به صورت کامل بررسی کنیم مهم ترین ویژگی کفش استاندارد و مناسب چیست و در زمان خرید کفش باید به چه نکاتی توجه داشت؛ بنابراین اگر شما نیز به سلامت پاهای خود اهمیت می دهید توصیه می کنیم حتما تا انتها این مطلب همراه ما باشید.

ویژگی های کفش مناسب

ویژگی های کفش مناسب
ویژگی های کفش مناسب

در تعریف کلی کفش مناسب باید به شکل و اندازه پا شما بسیار مناسب باشد. در زیر چند نکته را برای انتخاب کفش مناسب برای شما آورده‌ام:

اندازه: حتماً قبل از خرید کفش، پاهای خود را اندازه‌گیری کنید. بهتر است در صبح، زمانی که پاهای شما به حجم طبیعی خود می ‌رسند، این کار را انجام دهید.

راحتی: کفش مناسب باید روی پاهای شما راحت و صاف قرار گیرد. هنگام تست کفش، حتماً با آن قدم بردارید و مطمئن شوید هیچ نقطه فشاری یا تنگی وجود ندارد.

جنس: جنس کفش نقش مهمی در راحتی استفاده دارد. بهتر است از مواد نرم و انعطاف‌پذیر مانند چرم طبیعی یا مصنوعات باکیفیت استفاده شود.

وزن: وزن کفش همچنین موثر است. در صورت نیاز به حرکات سریع و فعال، کفش‌های سبک و مناسب برای ورزش را در نظر بگیرید.

معایب و عوارض پوشیدن کفش تنگ

عوارض کفش تنگ می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

درد و تورم: کفش‌های تنگ سبب ایجاد فشار زیادی روی پاها و انگشتان پا می شود که منجر به درد و تورم می‌شود.

خراشیدگی و زخم: فرم کفش هایی که دارای قالب تنگ هستند به نحوی است که فشار بسیاری روی پاهای شما وارد می کنند و باعث خراشیدگی و زخم شود، به خصوص در نقاط فشار قوی مثل کناره های پا.

خطر شکستگی: استفاده بلند مدت از کفش‌های تنگ ممکن است باعث شکستگی استخوان‌های پا شود.

تغییرات ساختار پا: استفاده از کفش‌های تنگ برای مدت طولانی ممکن است باعث تغییرات در ساختار پا شود، به عبارت دقیق‌تر، منجر به جابجایی استخوان‌ها و عضلات پا می‌شود.

عفونت: فضای بسته و رطوبت داخل کفش‌های تنگ، به علت عرق پا، منجر به رشد قارچ و باکتری ها می شود که عفونت های پوست را در پیش دارند.

برای جلوگیری از این عوارض، بهتر است از کفش های مناسب سایز پا استفاده کرده، دقت داشته باشید که شاید این عوارض برای یک یا دو بار استفاده رخ ندهند. اما اگر شما برای چند روز متوالی از این کفش ها استفاده کنید قطعا با عوارض آن روبرو می شود که در کمترین حالت درد پا است.

همچنین بخوانید: عوارض کفش پاشنه بلند چیست؟

مزایا استفاده از کفش طبی

مزایا استفاده از کفش طبی
مزایا استفاده از کفش طبی

کفش طبی یک نوع کفش است که به طور خاص برای حمایت از پاها و کمر طراحی شده است. این نوع کفش دارای مزایای زیر است:

حمایت از پاها: کفش طبی با استفاده از فناوری های پیشرفته و طراحی منحصر به فرد، قادر است به پاها حمایت لازم را بدهد. این کفش ها معمولاً دارای سطوح مناسب برای قوس پنجه پا و قوس متسعمل است و باعث تقویت عضلات پا می شود.

رفع درد و ناراحتی: کفش طبی معمولاً دارای طراحی های خاص و پیشرفته ای است که به عنوان یک تسکین در برابر درد و ناراحتی های مختلف در پا عمل می کنند. به کمک این طراحی فشار روزانه روی پا کمتر می شود، علائم را تسکین داده و درد را کم می کنند.

بهبود تعادل: این گزینه بیشتر برای افراد سالمند مناسب می باشد، به کمک کفش های طبی سالمندان این امکان را دارند که در شرایط مختلف و سطوح ناهموار نیز تعادل خود را حفظ کنند.

خدمات درمانی که توسط کلینیک ارتوپدی فراز ارائه می شود، از بهترین روش های علمی و به روز دنیا به صورت غیر جراحی به بیماران توسط متخصصانی با تخصص و تجربه بالا عرضه می شود. ما در کلینیک خود با روش هایی مانند اسکن پا، قادر به ساخت کفش طبی یا کفش طبی بنابر نیاز شما هستیم.

جهت دریافت مشاوره رایگان در زمینه ساخت بهترین کفش طبی و یا رزرو نوبت با شماره 09120610766 با ما تماس بگیرید.

در زمان خرید کفش طبی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

برای خرید کفش طبی، به چند نکته توجه کنید:

اندازه و مناسب بودن: اطمینان حاصل کنید که اندازه کفش با پای شما مطابقت دارد و مناسب است. برای این منظور، بهتر است در زمان خرید کفش حتما حضوری اقدام کنید و از خرید های اینترنتی اجتناب کنید.

جنس و کیفیت: مطمئن شوید که جنس کفش از مواد باکیفیت ساخته شده است. همچنین، بررسی کنید که آیا دوخت‌های آن قوی و محکم هستند یا خیر.

پشتیبانی قوس پا: چک کنید که آیا کفش دارای پشتیبان قوس پا است یا خیر. این ویژگی مهم برای حفظ سلامت قوس پا و جلوگیری از دردهای مربوط به آن است.

راحتی: حتماً قبل از خرید، تست کفش را در فروشگاه انجام داده و مطمئن شوید که روان و راحت است.

قابل شست‌و‌شو: بعضی از کفش‌های طبی قابل شست‌و‌شو هستند، اگر جزو کسانی هستید که به کثیفی کفش حساسید بهتر است به سراغ مدل هایی بروید که شست و شوی آن ها راحت است.

سبک و مناسب فعاليت: آخرین مورد مربوط به وزن کفش می باشد، قطعا می دانید که هرجقدر کفش انتخابی سبک تر باشد دارای جنس بهتری است.

برای مشاهده نمونه کفش های طبی ساخته شده در کلینیک فراز، به پیج اینستاگرام آن سر بزنید!

کفش مناسب برای بیماران خاص

کمردرد

کفش مناسب برای کمردرد
کفش مناسب برای کمردرد

اگر شما از درد در ناحیه کمر رنج می برید بهتر است به سراغ کفش های طبی بروید، با پوشیدن این کفش ها فشار اضافی از روی ستون فقرات برداشته می شود و در نهایت درد های کمری بهبود می یابند.

دیابت

کسانی به بیماری دیابت دچار هستند گاهی حسگر های کف پا یا سیستم عصبی آن ها ضعیف می شود و نمی توانند فشار موجود روی پا را به خوبی احساس کنند یا در صورت زخم شدن مدت زمان بهبودی بسیار طولانی می شود. این افراد باید به سراغ کفش پای دیابتی بروند.

خانم های باردار

جالب است بدانید که در دوران بارداری خانم ها بین نیم تا یک شماره سایر پای آن ها تغییر می کند. در این شرایط پوشیدن کفش راحتی گزینه مناسبی است تا فشار بر روی پا و پشت پا را کمتر کند.

اضافه وزن

در آخر افرادی که از اضافه وزن خود رنج می برند بهتر است به سراغ کفش های تخت بروند. زیرا کفش های پاشنه دار تعادل آن ها را بهم میریزد و حتی ممکن است سبب آسیب به مهره های کمر شود.

در آخر اگر شما در هیچ یک از دسته های بالا قرار ندارید توصیه ما پوشیدن کفش های طبی می باشد، یا حتی اگر شکل ظاهری کفش های طبی متناسب با سلیقه شما نیست حتما کفش های استاندار تهیه کنید و درون آن ها کفی طبی قرار دهید؛ این گونه فشار وارده بر روی پاها تا حد بسیاری کنترل می شود و شما می توانید با خیال راحت کفش خود را در هر کجا که خواستید بپوشید.

کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با ویژگی های کفش مناسب و این که چه کفشی برای شما مناسب است آشنا کنیم. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد، در صورت داشتن هرگونه سوال در این زمینه در بخش نظرات برای ما بیان کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *