قوزبند برای درمان قوز

قوزبند برای درمان قوز


Rate this post

یکی از مشکلات کمری که برخی از افراد از آن رنج می برند قوز کمر می باشد، این عارضه می تواند تمامی افراد در همه سنین را درگیر کند و شدت آن از کم تا زیاد متغیر است؛ اما چگونه می توان به کنترل و درمان آن کمک کرد؟ آیا قوزبند برای درمان قوز کمر موثر است؟

در این مطلب از سایت کلینیک ارتوپد فنی فراز قصد داریم تا در خصوص بیماری کیفوز و درمان آن با قوزبند کمر صحبت کنیم؛ بنابراین توصیه می کنیم حتما تا انتها این مطلب همراه ما باشید.

قوز کمر چیست؟

عکس کیفوز
قوز کمر چیست

کیفوز که به عنوان یک بیماری ستون فقرات در نظر گرفته می شود، زمانی است که ستون فقرات شما بیش از حد به سمت جلو خم می شود. ستون فقرات شما دارای انحنای طبیعی است که به شما کمک می کند صاف بایستید و از وضعیت شما حمایت می کند، اما کیفوز می تواند وضعیت شما را تحت تاثیر قرار دهد و ایستادن را به چالشی تبدیل کند؛ بنابراین درمان کیفوز بسیار لازم است.

علاوه بر داشتن قوز در قسمت بالای کمر، ممکن است موارد زیر را نیز تجربه کنید:

  • شانه های گرد
  • همسترینگ سفت
  • درد یا سفتی در پشت و تیغه های شانه شما
  • خستگی مفرط
  • سردرد یا میگرن

هایپرکیفوز، زمانی که انحنای ستون فقرات شما شدید باشد، با اختلال در عملکرد ریه، کاهش ظرفیت عملکردی و افزایش مرگ و میر همراه است.

بنابراین لازم است که در زمان مشاهده علائم سریعا برای درمان اقدام شود، اما چگونه متوجه می شوید که قوز کمر دارید؟ به ظاهر خود در آینه نگاه کنید، چنانچه شما به این عارضه دچار باشید پشت شما ممکن است به صورت یک قوز گرد به نظر برسد و سر شما به سمت جلو کشیده می شود.

علت قوز و افتادگی شانه ها

معمولا قرارگیری در اشتباه ستون فقرات، شایع‌ترین علت قوز کمر است. عضلات ضعیف بالای پشت و گردن، و همچنین عضلات سفت در گردن و قفسه سینه اغلب دلیل این حالت قوز دار و متمایل به جلو هستند.

سایر علل احتمالی عبارتند از:

پوکی استخوان

شکستگی فشاری باعث افزایش منحنی رو به جلو می شود. که باعث می شود قسمت بالای کمر شما بیشتر خمیده شود، و شما را مجبور می کند گردن خود را به سمت کشش بیشتری ببرید تا بتوانید به جلو بروید.

 این دو عامل هستند که باعث ایجاد برآمدگی در قسمت بالایی کمر می شوند. زنان بیشتر احتمال دارد به قوز کمر مبتلا شوند، زیرا تغییرات هورمونی در طول یائسگی می تواند خطر پوکی استخوان را در آنها افزایش دهد.

همچنین بخوانید: قوزبند طبی چیست و برای چه کسانی مناسب است؟

تغییرات دژنراتیو

تغییرات دژنراتیو در ستون فقرات شما این یک کاهش تدریجی و تدریجی ساختار و عملکرد طبیعی ستون فقرات شما است. تغییرات دژنراتیو از خفیف تا شدید متغیر است و اغلب در نتیجه روند طبیعی پیری رخ می دهد. آرتریت، تومورها و عفونت ها نیز می توانند باعث این تغییرات شوند.

  • آسیب شناسی استخوانی یا لیگامانی زمینه ای. عفونت های ستون فقرات، شکستگی ها، تومورها، کلسیفیکاسیون رباط های ستون فقرات و سایر آسیب شناسی های استخوانی یا لیگامانی نیز می توانند شکل ستون فقرات شما را تغییر دهند.
  • مشکل مادرزادی نیز می توانند موثر باشند، و این گونه ستون فقرات شما در همان زمان کودکی به درستی شکل نمیگیرد.
  • کیفوز شوئرمن. که در نوجوانان زمانی که ستون فقرات آنها به جای مستطیل به شکل گرد در می آید خود را نشان می دهد.

مزایا استفاده از قوزبند برای درمان قوز

تاثیر قوزبند برای درمان قوز
قوزبند برای درمان قوز

قوز کمر که به نام کیفوز نیز شناخته می شود، وضعیتی است که در آن ستون فقرات به طور غیر طبیعی منحنی می شود. این ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد، از جمله وضعیت نامناسب، افزایش سن، پوکی استخوان و اسکولیوز. اما آیا استفاده از قوزبند برای درمان قوز کمر موثر است؟

قطعا جواب این سوال بله است، اما اگر قوز کمر شما شدید باشد لازم است که در کنار آن از روش های درمانی دیگری نیز استفاده شود.

بهبودی وضعیت بدنی

ستون فقرات شما به سیستم عصبی شما متصل است، که تمام عملکردهای بدن شما را کنترل می کند. وقتی ستون فقرات شما از هم تراز نیست، می تواند به اعصاب شما فشار وارد کند و باعث ایجاد مشکلاتی در سایر قسمت های بدن شما شود. با تنظیم ستون فقرات، استفاده از قوزبند می تواند با کاهش فشار روی اعصاب و بازیابی ارتباط بین مغز و بدن، به بهبود سلامت کلی شما کمک کند.

کمر خمیده می تواند به اندام های شکم و سینه شما و همچنین اعصابی که از ستون فقرات شما می گذرد فشار وارد کند. که می تواند منجر به مشکلاتی مانند سوء هاضمه، سوزش سر دل و مشکل در تنفس شود.

 قوزبند های مخصوص می تواند به تراز کردن ستون فقرات و کاهش فشار روی اندام ها و اعصاب کمک کند و در نتیجه سلامت کلی را بهبود بخشد. در کلینیک ارتوپد فنی فراز صدها بیمار را با علائم ظاهراً نامرتبط با وضعیت بدن و خمیده پشت خود مشاهده کرده‌ایم. با این حال، در طول درمان و پس از آن، این علائم اغلب ناپدید می شوند. چرا؟

علائمی مانند رفلاکس اسید، سوء هاضمه، یبوست، سردرد، میگرن، درد، اضطراب، سیاتیک، گردش خون ضعیف و وضعیت بدنی نامناسب همگی می توانند نتیجه عدم تعادل در سیستم عصبی-عضلانی اسکلتی باشند، سیستمی که مراقبت های کایروپراکتیک درمان می کند. به همین دلیل، هنگامی که ستون فقرات درمان شد و تراز ستون فقرات به درستی یا بهبود یافته ترمیم شد، می توان عملکرد کل بدن را بهبود بخشید.

بر روی ظاهر شما موثر است

علاوه بر بهبود انعطاف پذیری و تحرک شما، درمان قوز کمر نیز می تواند شما را جوان تر نشان دهد و احساس بهتری نسبت به خود داشته باشید. وقتی کمرتان خمیده است، می‌تواند شما را بزرگ‌تر از آنچه هستید نشان دهد و هنگام راه رفتن باعث خمیدگی شما شود. با تراز کردن ستون فقرات با کمک استفاده از قوز بند می تواند به بهبود وضعیت بدن شما کمک کند تا صاف تر بایستید و جوان تر به نظر برسید.

بنابراین بهبود قوز پشت و وضعیت بدنی نامناسب نیز می‌تواند به شما کمک کند جوان‌تر شوید. این بدان معناست که انرژی بیشتری برای شما فراهم می کند، وضوح و تحرک شما را افزایش می دهد و به شما کمک می کند در فعالیت های مختلف روز احساس راحتی بیشتری داشته باشید.

کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با قوزبند برای درمان قوز کمر و دیگر جزئیات مربوط به این بیماری آشنا کنیم؛ در آخر این مورد را در نظر داشته باشید که اگر می خواهید استفاده از این روش برای شما تاثیر مناسبی داشته باشد بسیار مهم است که در زمان بروز علائم اولیه برای درمان اقدام کنید، چنانچه غیر از این باشد استفاده از قوزبند به تنهایی تاثیری نخواهد داشت و باید در کنار آن از سایر روش های درمانی نیز استفاده شود.

همچنین دقت داشته باشید که قوزبندی متناسب با وضعیت بدنی خود انتخاب کنید و حتما نزد پزشک متخصص بروید تا در میان انواع بریس های کمری مدلی که برای شما مناسب است پیشنهاد شود. در خصوص این موضوع کلینیک ارتوپد فنی فراز به شما کمک کننده می باشد.

امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد، در صورت داشتن هرگونه سوال در این زمینه در بخش نظرات برای ما بیان کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *