ورزش برای انحراف ستون فقرات

ورزش برای انحراف ستون فقرات


Rate this post

یکی از سوالاتی که بسیار از ما پرسیده می شود این است که آیا ورزش برای انحراف ستون فقرات موثر است؟ در خصوص این موضوع باید بیان کنیم که بله ورزش موجب تقویت عضلات شما می باشد و اگر زیر نظر متخصص فیزیوتراپی آن ها را انجام دهید برای بهبود انحراف نیز موثر است.

در این مطلب از کلینیک ارتوپد فنی فراز قصد داریم تا شما را با بهترین ورزش های انحراف ستون فقرات آشنا کنیم، بنابراین توصیه می کنیم حتما تا انتها همراه ما باشید.

ورزش های انحراف ستون فقرات

اصلاح ستون فقرات با ورزش
ورزش برای صاف شدن ستون فقرات

اغلب اوقات، اسکولیوز خفیف است و نیازی به هیچ نوع درمانی ندارد و اشخاص می توانند با این موارد خفیف به راحتی زندگی کنند. با این حال، موارد متوسط ​​و شدید ممکن است نیاز به درمان با بریس پشت یا جراحی داشته باشند. موارد شدید حتی می تواند باعث مشکلات تنفسی به دلیل فشرده شدن ریه ها و قفسه سینه شود.

افراد مبتلا به اسکولیوز ممکن است کمردرد و خستگی را تجربه کنند. اگر از درد ناشی از اسکولیوز رنج می برید، تمرینات زیر ممکن است به شما در بهبود موقعیت ستون فقرات کمک کند. این تمرینات به تقویت عضلات مرکزی بدن و بهبود وضعیت کلی بدن کمک می کند و درد و خستگی را کاهش می دهد و به طور کلی جزو روش های درمان اسکولیوز بدون جراحی می باشد.

اسکات با توپ

این تمرین با چرخش باسن و ستون فقرات، حالت کامل بدن را بهبود می بخشد. یک توپ طبی انتخاب کنید و آن را با دو دست بگیرید. پاها را به اندازه عرض لگن باز کنید و توپ را از سینه دور کنید. خود را به حالت اسکات پایین بیاورید و مطمئن شوید که می توانید انگشتان پا را از این حالت ببینید.

توپ را در قسمت بیرونی زانوی راست قرار دهید و وزن خود را بین هر دو پا متعادل نگه دارید و قفسه سینه خود را به همان سمت راست بچرخانید. همانطور که پاهای خود را صاف می کنید، توپ را در یک خط مورب بالا بیاورید در حالی که به بالا و سمت چپ ادامه می دهید و پاشنه راست خود را در حالی که باسن خود را به چپ می چرخانید بالا بیاورید

در موقعیت پایانی، توپ باید خارج از سمت چپ شما باشد و تا جایی که می توانید آن را بلند کنید. با 5-10 تکرار با استفاده از توپ پایدار شروع کنید. در جهت مخالف تکرار کنید. این تمرین باعث افزایش دامنه حرکتی و قدرت کل بدن می شود. احتیاط: سینه خود را بالا نگه دارید و ستون فقرات را بلند نگه دارید. به سمت تکرارهای بیشتر و توپ های سنگین تر پیشرفت کنید

کج شدن لگن

این تمرین به تقویت عضلات کمر کمک می کند:

مرحله 1: به پشت روی زمین یا تشک ورزشی دراز بکشید.

مرحله 2: عضلات میانی و باسن خود را فعال کنید تا پشت خود را روی زمین صاف کنید و لگن خود را کمی به جلو متمایل کنید.

مرحله 3: موقعیت را به مدت پنج ثانیه نگه دارید.

می توانید این تمرین را ده بار و دو بار در روز تکرار کنید تا به رشد عضلات کمر ادامه دهید.

همچنین بخوانید: آیا می توان از انحراف ستون فقرات در کودکان جلوگیری کرد؟

کشش چرخشی نشسته

کشش چرخشی در حالت نشستن می‌ تواند به بهبود انعطاف‌ پذیری شما کمک کند، که به این صورت بسیاری از درد های کمری شما از بین می رود و برای درمان انحراف ستون فقرات نیز بسیار موثر است:

مرحله 1: روی زمین یا تشک ورزشی بنشینید.

مرحله 2: پای راست خود را روی پای چپ قرار دهید. کف پای راست را روی زمین قرار دهید.

مرحله 3: دست راست خود را به عنوان تکیه گاه پشت خود قرار دهید.

مرحله 4: نیم تنه خود را به سمت پای راست بچرخانید.

مرحله 5: بازوی چپ خود را دراز کنید تا آرنج روی زانو فشار بیاورد و کشش را عمیق تر کنید.

مرحله 6: به شانه راست خود نگاه کنید تا کشش را بیشتر کنید.

مرحله 7: تا زمانی که توسط یک مربی شخصی، فیزیوتراپ یا پزشک توصیه شده است، این وضعیت را نگه دارید. (مدت زمان تمرین بنا بر وضعیت بدنی شما می باشد)

برای تمرین متقارن، این کشش را دوباره در سمت دیگر خود تکرار کنید.

همچنین بخوانید: کاربرد بریس اسکولیوز برای درمان انحراف ستون فقرات

 گربه گاو

حرکت ورزشی گربه گاو
تمرین عضلات راست کننده ستون فقرات

کشش دیگری برای افزایش انعطاف پذیری در سراسر بدن، ورزش گربه/گاو است. علاوه بر انعطاف پذیری که طی این تمرین به دست می آید برای اسکولیز هم بسیار تاثیر دارد.

مرحله 1: روی دست و زانو قرار بگیرید. مچ دست شما باید در راستای شانه ها و زانوهای شما در راستای باسن باشد.

مرحله 2: پشت خود را گرد کنید تا زمانی که در قسمت پایین کمر احساس کشیدگی کنید، در حالی که کمر خود را کشش می دهید این موقعیت “گربه” است.

مرحله 3: سینه و دنبالچه را بلند کنید. در حالی که کمر خود را قوس می دهید و شکم خود را کشیده اید به بالا نگاه کنید. این موقعیت “گاو” یا “شتر” است.

می توانید این کشش را ده بار و دو بار در روز تکرار کنید.

خدمات درمانی که توسط کلینیک ارتوپد فنی فراز ارائه می شود، از بهترین روش های علمی و به روز دنیا به صورت غیر جراحی به بیماران توسط متخصصانی با تخصص و تجربه بالا عرضه می شود. ما در کلینیک خود با روش هایی پیشرفته قادر به ساخت انواع ارتز های مخصوص مشکلات و عارضه های شما هستیم.

سگ پرنده

قدرت عضلات کمری شما با این تمرین به خوبی افزایش می یابد و در برابر بیماری های مختلف از جمله انحراف ستون فقرات مقاوم تر خواهید شد.

مرحله 1: روی دست و زانو قرار بگیرید. اطمینان حاصل کنید که مچ دست شما در راستای شانه ها و باسن و زانوهای شما در یک راستا قرار دارند.

مرحله 2: بازوی راست خود را تا سطح شانه مستقیم در مقابل خود بالا بیاورید.

مرحله 3: پای چپ خود را مستقیماً پشت سر خود تا سطح باسن بالا بیاورید.

مرحله 4: این وضعیت را برای مدت زمانی که مربی یا پزشک توصیه می کند حفظ کنید. اطمینان حاصل کنید که کمر خود را قوس یا گرد نکنید.

اکنون می توانید تمرین را در سمت دیگر تکرار کنید.

در بالا موثر ترین تمرینات ورزشی که برای بهبود انحراف ستون فقرات موثر می باشد را برای شما آورده ایم، در آخر این مورد را در نظر داشته باشید که بهتر است برای انجام هرگونه حرکت ورزشی در ابتدا با پزشک خود مشورت داشته باشید.

این تمرینات به صورت کلی و برای عموم نوشته شده است اما ممکن است وضعیت شما به نحوی باشد که انجام تمرینات ورزشی بر روی انحراف تاثیر عکس داشته باشد، بنابراین بهترین کار این است که با مشورت با پزشک خود به سراغ آن ها بروید.

کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم تا شما را ورزش برای انحراف ستون فقرات و جزئیات مربوط به آن آشنا کنیم، امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد، در صورت داشتن هرگونه سوال در این زمینه در بخش نظرات برای ما بیان کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *